Kui rahvusvahelise kaubasaadetise transpordi korraldab saatja, peab kauba saaja arvestama võimalike kohalike kuludega (inglise keeles local charges), mis ei pruugi sisalduda saatja poolt esitatud transpordihinnas. Sellisel juhul katab saatja ainult põhitranspordi, kuid kõik lossimise, vabastamise, dokumentatsiooni ja võimaliku edasise transpordiga seotud kulud jäävad kauba saajale. See kehtib nii täiskonteineri (FCL) kui ka osakonteineri (LCL) puhul.

Tavaliselt esitavad kauba saatjad või müüjad hinnapakkumise CIF (Cost, Insurance and Freight) tarnetingimusel. See tähendabki, et kaup tuuakse sihtsadamasse ning saatja katab ainult kauba-, kindlustus- ja meretranspordikulud. Kui kaup jõuab sihtsadamasse, siis CIF ei hõlma kohalikke kulusid ning need jäävad kauba saaja kanda.

Kohalikud kulud on seotud kauba käitlemise, dokumentide vormistamise, ladustamisega sihtkohariigis, nt Eestis Muugal, või ka Euroopa vahesadamas.

Kohalikud kulud võivad sisaldada mitmeid erinevaid teenuseid, sealhulgas terminali käitlustasu (Terminal Handling Charges – terminalitasud kauba mahalaadimisel), dokumentide vormistustasu (Document Fee), vabastamistasu (Release Fee), hoiutasu (Storage Fee), laohaldustasu (Warehous Handling Surcharge (WHS) Fee), konteineri oote- ja viivistasu (Demurrage/Detention), elektrooniliste andmete haldustasu (EDI Fee) ja muud sarnased kulud. Osakonteineri puhul võivad lisanduda veel jaotamise ja pakendamisega seotud tasud.

Sageli võib tekkida olukord, kus kauba saaja ei ole teadlik, et kohalikke kulusid ei ole rahvusvahelise transpordihinnaga kaetud. See võib viia ootamatu arveni pärast kauba saabumist sadamasse – eriti siis, kui kaup saabub Euroopa sadamasse (nt Hamburg või Rotterdam), kust edasi Eestisse transportimine jääb samuti kauba saaja korraldada ja tasuda.

Sarnane olukord võib tekkida ka raudteetranspordi puhul. Kui konteiner saabub Euroopa raudteejaama, siis ei pruugi saadetis edasi liikuda Eestisse ilma täiendava korralduseta. Kohalikud terminali- ja tollivormistuse kulud võivad jääda samuti kauba saaja kanda ning Eestisse edasise transpordi peab saaja eraldi organiseerima.

CIF on kõige tavapärasem tarnetingimus, kuid kohalikud kulud võivad jääda kauba saajale ka teiste tarnetingimuste puhul, sõltuvalt sellest, kuidas ja kelle poolt on transport korraldatud.

Kui selline olukord on juba tekkinud, siis lisaküsimuste tekkimisel vaatan hea meelega dokumendid üle ja selgitan olukorda.

Vastan hea meelega kõigile lisaküsimustele!

Soovid rohkem infot!?